Google Analytics -koulutus: Tehokas Analytics-peruskurssi

Opi tulkitsemaan ja hyödyntämään web-analytiikkaa tehokkaasti

  • Opi mittaamaan, kuinka verkkosivut onnistuvat tavoitteissasi:  kuinka sivusi tuottavat esim. tilauksia, tarjouspyyntöjä, uutiskirjeen tilauksia, asiakasliidejä jne.
  • Ymmärrä analytiikan keskeiset mittarit (sessiot, käyttäjät, poistumiset, konversiot)
  • Opi analysoimaan, kuinka hyvin sivut palvelevat yleisöäsi: tunnista ja korjaa ongelmakohdat
  • Tutki ja vertaile liikennettä valitsemillasi aikajaksoilla
  • Segmentoi liikennettä esim. maan, kaupungin tai liikenteen lähteen mukaan
  • Tunne liikenteesi lähteet (hakukoneet, linkit, sosiaalinen media, ym.) ja seuraa kehitystä eri kanavilla
  • Orgaanisen hakuliikenteen ymmärtäminen: asemasi hakukoneissa, brändiin liittyvä ja  brändiin liittymätön hakuliikenne
  • Määrittele sivustosi tavoitteet ja seuraa tuloksia tarkasti eri lähteistä

Google Analytics -koulutukseen osallistujat saavat 6 kk käyttöoikeuden laajaan oppimateriaalitietokantaamme, johon sisältyy myös 1 kk sähköpostituki.

Kenelle: Kaikille, joka haluavat oppia Google Analyticsin perusteet ja hyödyntää web-analytiikkaa markkinoinnin tarkkaan seurantaan ja liiketoiminnan kehittämiseen datan perusteella.

Kesto: 1 päivä (klo 9-16)
Paikka: Espoo, Otaniemi (tarvittaessa etäkurssi)

Hinta: 495 €  + alv 25,5%

Hintaan sisältyy lounas, aamukahvi ja kattava sähköinen kurssimateriaali

Lisätiedot: Jesse Kivialho, p. 050 46 123 46 / myynti@verkkovaraani.fi

Ilmoittaudu Google Analytics -koulutukseen:
Tehokas Analytics-peruskurssi

Kurssin tiedot
Omat tietosi

Aika: Päivämäärä avoin
Paikka: Espoo, Innopoli 1, Tekniikantie 12

Ilmoittautumalla kurssille hyväksyt laskutus- ja peruutusehdot (maksuton peruutus 7 pv ennen kurssia).

reCAPTCHA is required.

Kurssille on vapaita paikkoja!

”Kurssi antoi lisää itseluottamusta omaan työhön ja paljon vinkkejä sivuston kehittämiseen. Erittäin hyvät kurssimateriaalit laajasta aihepiiristä. Intensiivinen kurssi, jota voi lämpimästi suositella!”

– Osallistujan palaute Hakukoneoptimointi ja Google Analytics -kurssilta

Google Analytics -koulutus – kurssipäivän ohjelma


Google Analytics -analytiikan perusteet

  • Google Analytics -hallinta (tilit, käyttäjät, roolit)
  • Mittareiden ymmärtäminen: sessiot, sivukatselut, käyttäjät, poistumisprosentti ja konversioprosentti
  • Tietojen suodattaminen; suodata esim. oman organisaatiosi vierailut kävijäanalytiikasta
  • Kävijöiden segmentointi esim. sijainnin tai liikenteen lähteen mukaan
  • Tarkastelun aikajakson valinta
  • Kaavioiden tyypin vaihtaminen
  • Toissijaisten mittasuhteiden käyttö analyyseissä
  • Ajastetut sähköpostiraportit ja oikopolkujen käyttö


Liikenteen lähteet: kuinka vierailijat ovat löytäneet sivuille

  • Liikenteen lähteet: liikenne hakukoneista, sosiaalisesta mediasta, muista verkkosivustoista ja suora liikenne
  • Orgaanisen hakuliikenteen analysointi: hakulauseet, sijoitukset hakukoneissa, sisääntulosivut ja hakuliikenteen kehitys
  • Google Search Consolen käyttöönotto ja linkitys Analyticsiin
  • Brändiin liittymätön hakuliikenne ja brändiin liittyvä hakuliikenne: kuinka sivut löydetään hakusanoilla, jotka eivät suoraan sisällä yrityksen tai tuotteiden nimeä


Liikenteen lähteet: kuinka vierailijat ovat löytäneet sivuille

  • Liikenteen lähteet: liikenne hakukoneista, sosiaalisesta mediasta, muista verkkosivustoista ja suora liikenne
  • Orgaanisen hakuliikenteen analysointi: hakulauseet, sijoitukset hakukoneissa, sisääntulosivut ja hakuliikenteen kehitys
  • Google Search Consolen käyttöönotto ja linkitys Analyticsiin
  • Brändiin liittymätön hakuliikenne ja brändiin liittyvä hakuliikenne: kuinka sivut löydetään hakusanoilla, jotka eivät suoraan sisällä yrityksen tai tuotteiden nimeä

Konversioseuranta: tavoitteiden määrittely ja tulosten mittaaminen

  • Minkälaisia tavoitteita eli konversioita on järkevää ja mahdollista mitata
  • Tavoitteiden luominen ja muokkaaminen Google Analyticsissä
  • Konversioiden seuranta: kuinka hyvin sivusto onnistuu sille asetetuissa tavoitteissa
  • Erilaisten konversiotyyppien ymmärtäminen (sivut ja tapahtumat)