
Kampanjasivusto YTHS:n OK! – Yhdessä opiskelukykyä 2025-30
Suunnittelimme ja toteutimme kampanjasivuston asiakkaamme YTHS:n kampanjaa ”OK! Yhdessä opiskelukykyä 2025-30” varten. Raikas ja moderni kampanjasivusto poikkeaa ilmeeltään pääsivustosta mutta on helposti ylläpidettävissä samasta hallintapaneelista käsin.
OK! Yhdessä opiskelukykyä 2025-30 on Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön (YTHS) ja suomalaisten ammattikorkeakoulujen yhteistyöhanke, joka kehittää opiskelijoiden opiskelukykyä ja tukee oppilaitosten henkilöstön työtä.
Kampanjan tavoitteena on herättää ja lisätä opiskelijoissa ja korkeakoulujen henkilöstössä omaehtoista “opiskelukykyajattelua”, eli ymmärrystä siitä, mitä opiskelukyky on, miksi se on tärkeää ja miten siitä voi huolehtia.
YTHS:lle olemme toteuttaneet aiemmin heidän saavutettavan kotisivustonsa sekä pienempiä täydennysprojekteja kuten vuosikertomuspohjan verkkosivustolle ja ehdollista logiikkaa hyödyntäviä kyselylomakkeita.


Helposti silmäiltävä ja raikas kokonaisuus
YTHS:n kampanjasivustolle luotiin oma, yksilöllinen ilme, joka on erillinen pääsivustosta. Sivuston ilmeen suunnittelimme Berry Creativen laatiman graafisen ohjeiston mukaisesti huomioiden muun muassa ohjeiston värit ja fontit.
Suunnittelimme sivustolle selkeän, modernin, raikkaan ja nuoriin vetoavan estetiikan, jossa hyödynnetään kampanja-aineiston ukkeleita sekä laatikkomaisia muotoja.
YTHS:n toive oli esittää sisältö helposti hahmotettavana ja silmäiltävänä. Sisältö jakautuu aiheiltaan kolmeen osa-alueeseen, jotka lisäsimme nostolinkkeinä sivun alkuun sekä päävalikkoon, joka kulkee sivua skrollatessa mukana. Näin aiheiden hahmottaminen ja siirtyminen oikeaan kohtaan on helppoa.
Kampanjasivusto viestii kohdennetusti
Kampanjasivusto on digitaalinen koti ja laskeutumissivu kampanjalle, jonka avulla on helppo viestiä kohdennetusti juuri kampanjan aiheesta. Se toteutetaan usein pääsivuston yhteyteen, mikä helpottaa sen hallintaa. Kampanjasivuille voidaan kuitenkin luoda täysin oma ja pääsivustosta erottautuva ulkoasu ja sisällöt.
Kampanjasivut voidaan toteuttaa moniin käyttötarkoituksiin:
- Kaupallisiin ja ei-kaupallisiin kampanjoihin
- mainos- ja markkinointikampanjat
- ei-kaupalliset, tavoitteelliset kampanjat
- projektityyppiset kampanjat
- Tiettyjen tuotteiden tai palveluiden markkinointiin
Kampanjasivustolla sisällöt eivät huku pääsivuston uumeniin, vaan ne saadaan nostettua esille niin hakukoneisiin, mainontaan kuin muuhun markkinointiin. Tällöin pystytään myös helposti seurata kampanjaan liittyvää kävijäliikennettä ja kohdentaa viestintää ja markkinointia heille.


Asiakkaamme sai
- WordPress-pohjaisen kampanjasivuston, joka on:
- Suunniteltu ja toteutettu asiakkaan toiveen ja graafisen ohjeiston mukaisesti
- Kohderyhmille suunnattu ja käyttäjäystävällinen
- Helposti ylläpidettävissä saman hallintapaneelin kautta kuin pääsivusto
- WCAG:n 2.2 standardin mukaisesti saavutettava
- Kaksikielinen (suomi-englanti)