Digimarkkinointisuunnitelma

Huolella laadittu digimarkkinointisuunnitelma auttaa varmistamaan, että markkinoinnissa panostetaan oikeisiin asioihin. Suunnitelmallisen markkinoinnin avulla voidaan saavuttaa liiketoiminnan tärkeät tavoitteet.

Digimarkkinointi on digitalisaation myötä suosituksi tullut markkinoinnin ala. Se käsittää kaiken digitaalisissa kanavissa tehtävän markkinoinnin – muun muassa hakukoneoptimoinnin, maksetun mainonnan, somemarkkinoinnin, sähköpostimarkkinoinnin ja blogit sekä muut verkkosivujen kohdennetut sisällöt.

Digimarkkinointi on inbound-markkinointia, jossa kohdeyleisöt voi tavoittaa juuri oikeaan aikaan, houkuttelevalla tavalla ja usein huomattavasti perinteistä markkinointia edullisemmin.

Suunnitelmallisella ja oikein kohdennetulla digitaalisella markkinoinnilla voidaan saavuttaa yleisö siellä, missä he ovat ja saada heistä sitoutuneita asiakkaita.

Digimarkkinointisuunnitelma - www, some, ads, seo

Mistä suunnittelu lähtee liikkeelle?

Moni saattaa digimarkkinoida jopa tietämättään tai ainakin ilman suurempaa suunnitelmallisuutta. Merkittäviä tuloksia kuitenkin voidaan saavuttaa vasta, kun on laajempi ymmärrys siitä, mitä digimarkkinointi on, miksi sitä tehdään ja miten oikeat kohderyhmät parhaiten saavutetaan.

Digimarkkinoinnin suunnittelu lähtee liikkeelle nykytilanteen kartoituksesta sekä tavoitteiden ja kohdeyleisön määrittelystä. Aluksi mietitään muun muassa:

  • Mitä markkinoinnilla halutaan saavuttaa?
  • Ketkä ovat ne ihmiset, joita tavoitellaan?
  • Missä nämä kohdehenkilöt liikkuvat, miten he käyttävät verkkoa ja millainen sisältö heitä puhuttelee?

Sen jälkeen mietitään resurssien mukaan parhaita käytäntöjä markkinoinnin toteuttamiselle. Suunnittelussa huomioidaan aina alan markkinatilanne ja kilpailu.

Digimarkkinointisuunnitelma Verkkovaraanilta

Verkkovaraani on digitaalisten palveluiden asiantuntija ja luotettava kumppani liiketoiminnan kehittämisessä. Meiltä saat digimarkkinointisuunnitelman ja toteutuksen matalalla kynnyksellä!

Verkkovaraanilla on laaja-alainen kokemus eri aloilla toimivien organisaatioiden toiminnan kehittämisestä digimarkkinoinnin sekä saavutettavien ja käyttäjät huomioivien verkkopalvelujen avulla.

Autamme tunnistamaan markkinointinne mahdolliset pullonkaulat sekä määrittämään ne toimenpiteet, joilla parhaiten voitte saavuttaa oikeat henkilöt ja saada aikaan tuloksia. Luonnollisesti autamme myös markkinoinnin toteutuksessa.

Digimarkkinointisuunnitelma

Digimarkkinointisuunnitelman sisältö

Digimarkkinointisuunnitelma ohjaa käytännön toimintaa ja se on luotu mahdollistamaan organisaationne tavoitteiden saavuttamisen.

Suunnitelmaan määrittelemme muun muassa seuraavaa:

  • Tavoiteltavat tulokset ja niiden mittaaminen
  • Ostajapersoonat
  • Käytettävät kanavat ja sisällöt ostopolun eri vaiheissa
  • Markkinoinnin vuosikello ja konkreettiset toimenpiteet
  • Vastuut, resurssit ja budjetti

Tuloksellinen markkinointi edellyttää aina tulosten seurantaa ja arviointia. Suunnitelmaa ei hakata kiveen, vaan sitä tarvittaessa muokataan muun muassa suhdanteiden tai asiakkaista ja toimenpiteiden onnistumisesta opitun perusteella.

Hyvin tehdyllä digimarkkinoinnilla saa mitattavia tuloksia

Kun digimarkkinointi on onnistuneesti suunniteltu, on aika panostaa laadukkaaseen toteutukseen. Ammattitaitoisella digimarkkinoinnilla voidaan saada aikaan tavoitteista riippuen esimerkiksi:

  • uusia ostovalmiita liidejä
  • jatkuvaa asiakasvirtaa ja sen myötä merkittävääkin liiketoiminnan kasvua
  • laajaa tunnettuuden lisäämistä ja brändin vahvistamista
  • tai vaikkapa uusia jäseniä tai työntekijöitä.

Me Verkkovaraanissa olemme suunnitelleet ja toteuttaneet asiakkaillemme digimarkkinointia, jonka tuloksia ovat olleet esimerkiksi 600 % lisää kävijöitä sivuille Googlen maksuttoman haun kautta, reilu kasvu verkkomyynnissä ja moninkertaisesti yhteydenottoja.

Digimarkkinointisuunnitelma - mitattavia tuloksia

Esimerkkejä tuloksellisesta digimarkkinoinnista

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous! Meiltä saat apua digimarkkinointiin matalalla kynnyksellä. Keskustelen mielelläni tilanteestanne veloituksetta.

    Digimarkkinointisuunnitelma Verkkovaraanilta - ota yhteyttä
    Jesse Kivialho, toimitusjohtaja jesse.kivialho@verkkovaraani.fi
    puh. 050 46 123 46