Hakukonenäkyvyys huippuluokkaa globaaleilla suuren volyymin hauilla - Website Age Checker

Hakukonenäkyvyys huippuluokkaa globaaleilla suuren volyymin hakusanoilla

Toteuttamamme verkkopalvelun hakukonenäkyvyys on noussut lähtötilanteen >200-sijoilta Googlen kolmen parhaan kärkeen useilla suuren volyymin hakutermeillä. Lue, miten siinä onnistuimme!

Website Age Checker on Verkkovaraanin ideoima ja koodaama palvelu, jolla pystyy selvittämään minkä vain julkisen verkkosivun iän. Palvelu syntyi omasta tarpeestamme kartoittaa verkkosivujen ikää.

Pian oivalsimme, että muillakin voisi olla palvelulle tarvetta. Kesällä 2020 julkaisimme verkkosivuston, jossa helppokäyttöistä skanneria pääsee hyödyntämään kuka vain.

Hakukonenäkyvyys nousuun

Palvelun suurimman käyttäjäryhmän uskoimme löytyvän ulkomailta, muun muassa Intian ja USA:n markkinoilta. Jotta tavoittaisimme nämä käyttäjät, meidän tulisi saada sivusto näkyviin niillä hauilla, joita kohderyhmämme voisi tällaista palvelua etsiessään käyttää.

Googlen lisäksi nostimme palvelua esiin toki myös omissa kanavissamme sekä esimerkiksi vastaavia työkaluja esittelevissä blogeissa. Suurin osa kävijöistä tulee kuitenkin edelleen Googlen kautta ja eniten nimenomaan Intiasta, Yhdysvalloista ja Isosta-Britanniasta.

Tavoitteena Googlen top 1 – vähintään top 3 -näkyvyys

Googlen hakutulossivun 1. sija kahmaisee noin 29 % haun tehneistä kävijöistä. Toinen ja kolmas sija saavat yhteensä noin 26 % klikkauksista.

Tavoitteena hakukoneoptimoinnissa onkin aina saavuttaa ensimmäinen sija niillä hakutermeillä, joita hakija todennäköisesti käyttäisi, joihin sivun sisältö vastaa ja jotka tukevat liiketoiminnan tavoitteita kuten tunnettuuden lisäämistä tai myyntiä.

Website Age Checkerin tapauksessa kyse on hyvin rajatusta palvelusta. Näin ollen potentiaalisten hakutermien määräkään ei ole suuren suuri. Tärkeää oli kuitenkin valita ne hakutermit, joita paljon haetaan ja joihin sivustomme tarjoaa lisäarvoa.

Tuloksena jopa 3000 kävijää kuussa Googlen kautta

Vajaan puolen vuoden sisään sivujen julkaisusta saavutimme seuraavia tuloksia:

  • Top 1 -sija 6 hakutermillä, joiden hakuvolyymi on yhteensä 3890/kk
  • Top 3 -sija 14 hakutermillä, joiden hakuvolyymi on yhteensä 7760/kk
  • Noin 2750 verkkosivukävijää / kk, joista noin 90 % Googlen orgaanisen haun kautta

Käyttäjäkokemus edellä

Me Verkkovaraanissa panostamme käyttäjäkokemukseen kaikissa verkkopalveluissa. Käyttäjäkokemuksen huomioiminen on niin saavutettavuuden kuin myyntiin johtavien ostopolkujen taustalla.

Yhtä lailla käyttäjäkokemuksella on entistä suurempi merkitys myös Googlen hakukonenäkyvyydelle. Google haluaa tarjota kävijöilleen mahdollisimman relevanttia sisältöä ja tarkastelee siksi erilaisia käyttäjäkokemuksesta kertovia mittareita kuten sivuilla vietettyä aikaa ja interaktioita.

Website Age Checker ei noussut hakutulosten kärkeen kaikilla tärkeillä avainsanoilla vain siksi, että niitä olisi kaikkia viljelty sivustolla. Olennainen syy menestykselle on ollut varmasti myös kävijöitä puhutteleva palvelu, jonka helppokäyttöinen skanneri aktivoi kävijää.

Hakukonenäkyvyys kuntoon teidänkin sivuillenne?

Toteutamme käyttäjäystävälliset verkkosivustot ja sisällöt ja teemme hakukoneoptimoinnin myyntinne kannalta olennaisille termeille. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous!

    Jesse Kivialho, toimitusjohtaja jesse.kivialho@verkkovaraani.fi
    puh. 050 46 123 46

    Tutustu myös muihin digimarkkinoinnin referensseihimme

    Hakukonenäkyvyys Tuholaistorjuntakeskus

    Tuholaistorjuntakeskuksella toimialan paras hakukonenäkyvyys

    Hakukonenäkyvyys RoofFin

    RoofFinin kattohuoltopalveluiden myynti kasvuun hakukonemarkkinoinnilla