Google-näkyvyys hinta - mitä hyvä näkyvyys maksaa?

Google-näkyvyys hinta – mitä hyvä näkyvyys maksaa?

Mikä on hyvän Google-näkyvyyden hinta? Kannattaako hakukoneoptimointiin tai maksettuun mainontaan sijoittaa? Lue, mitä hyvä Google-näkyvyys tuo tullessaan ja mikä hintaan vaikuttaa.

Googlesta käynnistyy leijonanosa asiakkuuksista

Suomessa tehdään päivittäin yli 30 miljoonaa Google-hakua. Globaalisti hakuja tehdään jopa viisi biljoonaa joka päivä.

Kun haluat tietoa jostain, todennäköisesti lähdet etsimään sitä verkosta ja nimenomaan hakukoneesta, Suomessa yleisimmin Googlesta. Tiedonhaku kuuluu olennaisesti myös ostamiseen ja jopa 90 % ostoprosesseista käynnistyykin nykyään verkossa.

Googlen hakutulossivun kärkipaikat ovatkin kullan arvoisia, jos haluatte saavuttaa potentiaaliset asiakkaanne tai muut kohderyhmät mahdollisimman kattavasti.

Google-näkyvyys hinta

Näkyvyyttä kannattaa siis tavoitella, mutta paljonko se maksaa?

Google-näkyvyyden hinta riippuu seuraavista seikoista:

  • millä keinoin näkyvyyttä hankitaan (hakukoneoptimointi, maksettu mainonta vai molemmat)
  • pystytäänkö pääsemään tavoitteeseen ja pysymään siellä itse vai hyödynnetäänkö ammattilaisen apua
  • miten monelle eri hakutermille näkyvyyttä halutaan ja miten kilpailtuja kyseiset termit ovat.

Me Verkkovaraanilla tarjoamme Google-näkyvyyden kehittämistä ja taattuja tuloksia erittäin kilpailukykyiseen hintaan. Toteutamme niin kertaluontoisia kehitysprojekteja kuin jatkuvaa näkyvyyden kehittämistä ja seurantaa.
Ota rohkeasti yhteyttä, niin annamme tarjouksen teille sopivimmista ratkaisuista!

Oikeanlainen näkyvyys tuo potentiaaliset asiakkaat luoksenne

Google-näkyvyys hinta - oikea tekijä tuo tuloksia

Googlen kärkipaikkaa ei kannata tavoitella millä tahansa hakutermillä. Jotta näkyvyys tuottaa tuloksia, tulee sitä saada sellaisilla hauilla, joita potentiaalisimmat ostajanne tai muut tavoitteidenne kannalta tärkeät kohderyhmänne tekevät.

Ammattilainen osaa tunnistaa avainsanat ja termit, jotka ovat liiketoimintanne ja tavoitteidenne kannalta olennaisia eli joilla voidaan houkutella oikeanlaisia kävijöitä sivuille.

Ammattilainen osaa myös suunnitella sivun sisällöt sellaiseksi, että ne vastaavat kävijän hakuun. Lopuksi huolehditaan siitä, että tämä sivulle päätynyt potentiaalinen asiakas ohjataan luontevasti kohti tavoitetta kuten yhteydenottoa tai myyntiä.

Monenlaista näkyvyyttä

Kustannustehokkain tapa hyvän Google-näkyvyyden saavuttamiseksi on yleensä hakukoneoptimointi. Sillä voidaan saavuttaa varsin pysyviä ja pitkäkestoisia tuloksia ilman juoksevia kuluja. Hakukoneoptimoinnilla tavoitellaan top 3 -sijaa Googlen hakutulossivulla.

Maksettu näkyvyys, eli Google Ads -mainonnalla saavutettu näkyvyys on myös monesti tarpeellinen vaihtoehto näkyvyyden varmistamiseksi. Joskus voi olla niin, että hakukoneoptimoinnilla olisi epätodennäköisetä saavuttaa kärkisijaa halutuilla termeillä, tai siinä menisi turhan kauan.

Maksetulla mainonnalla näkyvyyttä saadaan samana päivänä kuin kampanja on pystytetty. Mainostaja maksaa jokaisesta uudesta sivulle tulleesta klikkauksesta, jonka hinta riippuu käytettävistä avainsanoista. Mitä kilpaillumpi termi, sitä kalliimpi se todennäköisesti on.

Google-näkyvyys hinta - Orgaaninen ja maksettu hakukonenäkyvyys

Kannattaako näkyvyyteen sijoittaa?

Google-näkyvyys hinta - kannattava investointi

Google-näkyvyys on ehdottomasti kannattava investointi, jos verkkosivuille halutaan lisää kävijöitä ja sen kautta tunnettuutta, liidejä, myyntiä tai vaikkapa jäseniä.

Kun näkyvyyttä lähdetään tavoittelemaan, kannattaa varmistua siitä:

  • mikä nykyinen Google-näkyvyys on ja millä termeillä sivuille tulee jo kävijöitä
  • missä ovat asiakaspolun pullonkaulat:
    • puuttuuko tietyiltä olennaisilta hakutermeiltä näkyvyyttä
    • löytävätkö sivuille päätyneet henkilöt sieltä etsimäänsä ja
    • ohjautuvatko sivukävijät eteenpäin kohti esimerkiksi yhteydenottoa

Ammattilainen varmistaa näkyvyyden, joka maksaa itsensä takaisin

Ammattilainen kuten Verkkovaraani pystyy arvioimaan sen, missä asiakaspolun pullonkaulat ovat ja miten Google-näkyvyyttä voidaan organisaation tavoitteiden kannalta parhaalla tavalla kehittää.

Teemme aina tilanteenne ja hakukonenäkyvyytenne kartoituksen, liiketoimintaanne liittyvän avainsana-analyysin ja kilpailukentän tarkastelun, tärkeimpien tavoiteltavien avainsanojen määrittämisen ja joko olemassaolevien sisältöjen hakukoneoptimoinnin tai uusien hakukoneoptimoitujen sisältöjen tuottamisen. Seuraamme optimoinnin tuloksia.

Maksetussa mainonnassa varmistamme, että kampanjat on kohdennettu oikeille ostajapersoonille ja että niillä saadaan tuloksia mahdollisimman alhaisella konversiohinnalla.

Verkkovaraanilta Google-näkyvyys hintaan joka kannattaa

Google-näkyvyys hinta – pyydä tarjous!

Kuvaile hieman toiveitanne ja esimerkiksi sitä, minkä tyyppistä näkyvyyttä haluatte. Annamme sitoumuksetta tarjoukset tilanteeseenne sopivista vaihtoehdoista. Voit myös soittaa (050 46 123 46) tai jättää soittopyynnön, niin jutellaan tarkemmin!

    Jesse Kivialho, toimitusjohtaja jesse.kivialho@verkkovaraani.fi
    puh. 050 46 123 46

    Verkkovaraanin referenssejä

    Erinomainen Google-näkyvyys, 600 % lisää kävijöitä ja 160 % lisää yhteydenottoja

    Asiakkaallemme Tuholaistorjuntakeskukselle olemme hakukoneoptimoinnin avulla saaneet aikaan jatkuvaa kasvua niin orgaanisessa kävijämäärässä kuin yhteydenotoissa ja myynnissä.

    Hakukoneoptimointi on yhdessä vuodessa tuonut muun muassa:

    • 600 % lisää orgaanisia kävijöitä
    • 160 % lisää yhteydenottoja
    • Noin 80 olennaista hakutermiä Googlen top 3 -sijalla

    Olemme tehostaneet myös Google Ads -mainontaa niin, että mainonnalla tavoitetaan tärkeimmät kohderyhmät. Konversioiden hinta on vuodessa laskenut noin 40 %.

    Google-näkyvyys hinta maksanut itsensä takaisin

    Teimme kattohuoltoalan yritykselle Rooffin Oy:lle digimarkkinoinnin suunnittelun ja hakukoneoptimoinnin. Saimme lyhyessä ajassa nostettua asiakkaan uuden sivuston 12 hakusanalla Google-haun ensimmäiseksi tulokseksi ja lähes 20 hakusanaa top 3 -sijoille.

    Hakukoneoptimoinnin lisäksi käynnistimme RoofFinille Google Ads -kampanjan, jonka mainosryhmät optimoimme RoofFinin tarjonnan kannalta olennaisille kohderyhmille.

    Google-näkyvyyden parantamisen tuo RoofFinille lähtötilanteeseen verrattuna moninkertaisesti jatkuvaa kävijävirtaa ja sen myötä lisää yhteydenottoja. Tulokset ovat nähtävillä vielä reilun vuoden jälkeen projektistakin.