Markkinoinnin automaatio edullisesti - Verkkovaraani Oy

Markkinoinnin automaatio edullisesti

Oikea markkinoinnin automaation ratkaisu tuo yrityksellesi enemmän liikevaihtoa kuin vaatii resursseja. Lue, miten voit tehdä tuloksellista markkinoinnin automaatiota ilman suurta hintalappua.

Mitä on markkinoinnin automaatio?

Markkinoinnin automaatio on yksinkertaistettuna markkinoinnin toimenpiteiden kuten sähköpostien lähetyksen automatisointia. Sen tarkoitus on:

  • tarjota potentiaalisille liideille sisältöä, joka kiinnostaa ja sitouttaa
  • tarjota näitä sisältöjä helposti ja vähemmällä manuaalisella työllä, mutta kuitenkin niin, että viestintä tuntuu vastaanottajasta henkilökohtaiselta
  • rakentaa tehokkaita myyntipolkuja, eli ohjata vastaanottaja kohti ostoa oikealla tavalla ja oikealla hetkellä
  • auttaa lajittelemaan kontakteja ja lisätä asiakasymmärrystä

Markkinoinnin automaatio on olennainen osa inbound-markkinointia.

Tee automaatiota inboundin keinoin

Pienyrittäjän ei tarvitse valita HubSpotia saadakseen tuloksia

Yleensä olemme suositelleet markkinoinnin automaatiota varten HubSpotia, joka on kokonaisvaltainen alusta lähes kaikkea digimarkkinoinnin suunnittelua ja toteutusta varten.

HubSpotissa markkinoinnin automaation toiminnallisuudet vaativat kuitenkin Marketing Hub Professional -tilauksen, mikä on monille pienemmille tai esimerkiksi automaatiota vasta harkitseville yrityksille melko kallis investointi.

Siksi olemmekin konseptoineet edullisemman ratkaisun toteuttaa pienyritysten tarpeisiin sopivaa markkinoinnin automaatiota.

Edullinen markkinoinnin automaatio – mistä liikkeelle?

Oikean markkinoinnin automaation ratkaisun valintaan vaikuttavat muun muassa seuraavat seikat:

  • Miten laajaa ja monivaiheista automatisointia haluatte tehdä
    • riittävätkö yksinkertaiset, muutamien vaiheiden viestiketjut vai tarvitaanko monimutkaisempia kaavioita
    • miten paljon haluatte panostaa inbound-markkinointiin kokonaisuutena
  • Mitkä ovat käytettävissä olevat budjetti ja resurssit
  • Mitä alustoja ja ohjelmia teillä on jo käytössä, eli onko ratkaisu helposti yhdistettävissä niihin ja tuoko se toisaalta lisäarvoa nykyisille ohjelmille

Jotta markkinoinnin automaatio onnistuu, tarvitaan seuraavaa:

  • Käsitys siitä, mitä markkinoinnin automaatiolla tavoitellaan
  • Riittävästi osaamista ja resursseja automaatiopolkujen suunnitteluun ja toteutukseen
  • Oikeat ratkaisut juuri teidän tarkoitukseenne sopivien automaatioiden toteuttamiseen

Siihen, minkälaisesta ja miten laajasta markkinoinnin automatisoinnista on teille hyötyä, vaikuttavat muun muassa teidän toimiala, tarjonta ja ostajapersoonien määrä.

Autamme teidät alkuun

Me Verkkovaraanilla olemme käyttäneet erilaisia ja eri hintaluokan markkinoinnin automaatiojärjestelmiä asiakkaiden sitouttamista ja liidien keräämistä varten.

Autamme teitä hahmottamaan, millaiset ratkaisut ja mitkä toimenpiteet voisivat juuri teille sopia parhaiten. Esittelemme mielellämme eri vaihtoehtoja.

Teemme puolestanne markkinoinnin automaation käyttöönoton ja myös toteutuksen. Määrittelemme kanssanne markkinoinnin automaation tavoitteet sekä suunnittelemme niiden toteutumiseen tähtäävät automaatiopolut. Toteutamme sisällöt, jotka puhuttelevat ostajapersoonianne. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Markkinoinnin automaatio suoraan WordPressistä käsin

WordPress logo - WordPress-sivut ja markkinoinnin automaatio WordPressillä

On olemassa keino tehdä sähköpostimarkkinointia ja markkinoinnin automaatiota suoraan omilta WordPress-sivuilta käsin.

WordPressiin saa lisäosia, joilla voi helposti luoda tyylikkäitä ja responsiivisia uutiskirjeitä, tehdä lomakkeita, laskeutumissivuja ja liidimagneetteja sekä rakentaa markkinoinnin automaation viestiketjuja ja tarkastella näiden kaikkien statistiikkaa. Tarpeen mukaan voidaan hyödyntää myös ulkoisia, edullisia palveluntarjoajia osana palettia.

Tämä markkinoinnin automaation ratkaisu voidaan räätälöidä sen mukaan, mitä te automatisoinnilla tavoittelette ja mitä kaikkia ominaisuuksia tarvitaan. Hinta määräytyy ominaisuuksien ja meiltä tilattavan työmäärän mukaan, mutta on jo täysillä ominaisuuksilla ja meidän tarjoaman työn kanssakin HubSpotin pelkkää tilaushintaa edullisempi.

Onkin syytä huomioida, että onnistunut toteutus vaatii ymmärrystä siitä, miten markkinoinnin automaatiota kannattaa tehdä, jotta sillä saavutetaan haluttuja tuloksia. Pelkät työkalut eivät tuo tuloksia – asiantunteva työ tuo. Suurin investointi ei tulisikaan olla järjestelmä vaan automatisoinnin eteen tehty työ. Meidän mallissamme rahaa itse järjestelmiin menee vain nimellisesti. Sen sijaan voit panostaa asiantuntijuuteemme ja siihen, että työ kantaa hedelmää.

Räätälöitävän WordPress-pohjaisen markkinoinnin automaation ominaisuudet mm.

  • Kontaktit ja uutiskirjeet
    • mahdollisuus lisätä rajaton määrä kontakteja ilman kuluja
    • mahdollisuus luoda ja hallinnoida 40 eri kontaktilistaa
    • helppokäyttöinen drag & drop -editori viesteille
    • tyylikkäät ja responsiiviset uutiskirjeet
    • viestien personointi – esim. vastaanottajan nimen lisääminen kentän avulla
    • selkeä ja kattava viestien statistiikan seuranta
  • Markkinoinnin automaatio
    • helppo lomakkeiden luonti liidien hankintaa varten
    • viestiketjujen rakentaminen tietyt ehdot täyttäville henkilöille
    • rajaton määrä viestejä automatisoiduissa viestiketjuissa
    • työkalu PDF-tiedostojen kuten oppaiden luomiseen suoraan WordPressissä

Suosittelemme tätä WordPress-lähtöistä ratkaisua etenkin organisaatioille, joilla on jo WordPress käytössä ja jotka haluavat helposti ja edullisesti testata ja käynnistää markkinoinnin automaatiota. Tällä ratkaisulla automaation ominaisuudet eivät ole yhtä mittavat kuin HubSpotissa, mutta ne riittävät yleensä oikein hyvin esimerkiksi pienyrityksille ja heille, jotka eivät halua sitoutua ja panostaa järeään markkinoinnin automatisointiin. Me olemme itse käyttäneet Verkkovaraanin markkinoinnin automaatiossa HubSpotia, mutta nopea.media-liiketoiminnassamme tätä edullisempaa ratkaisua.

Lisäksi, koska työkalujen kustannukset ovat huomattavasti HubSpotia edullisemmat, jää resursseja myös itse automaatioiden suunnitteluun ja tekemiseen. Samalla ratkaisulla luot myös helposti uutiskirjeet, vaikka et varsinaista automaatiota innostuisikaan suuremmin tekemään.

markkinoinnin automaatio WordPressillä - uutiskirjeen muokkaustila
Esimerkki WordPressin helppokäyttöisestä uutiskirjeiden tekstieditorista
Markkinoinnin automaatio - viestien analytiikan seuranta WordPressin hallintapaneelissa
Esimerkki markkinoinnin automaation statistiikan seurannasta WordPressillä

Kerromme mielellämme lisää ja autamme miettimään juuri teidän organisaatiollenne sopivia markkinoinnin automaation ratkaisuja.

Autamme myös markkinoinnin automaation suunnittelussa ja toteutuksessa tai muussa digimarkkinoinnin kehittämisessä. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Soita tai laita viestiä, niin kerromme lisää!

    Jesse Kivialho, toimitusjohtaja jesse.kivialho@verkkovaraani.fi
    puh. 050 46 123 46