Verkkokaupan myynti kasvuun - Print & Refill ostoskorisivu

Verkkokaupan myynti kasvuun, tapaus Print & Refill

Lue, miten asiakkaamme Print & Refillin verkkokaupan myynti saatiin kasvuun luomalla helppokäyttöinen verkkokauppa-alusta ja uusia tuoteryhmäsivuja sekä panostamalla hakukoneoptimointiin.

Toteutimme Print & Refillille uudet, hakukoneoptimoidut tuotesivut heidän tulostuspalveluilleen, jolloin asiakkaat voivat ostaa palveluita helposti myös verkon kautta. Lisäksi hakukoneoptimoimme olemassa olevia tuotesivuja. Uuden WooCommerce-verkkokaupan itsessään toteutimme vuoden 2020 syksyllä.

Verkkokaupan myynti kasvuun -projektin myötä

33 %

enemmän top 3 -avainsanoja Googlessa

40 %

enemmän verkkokauppaostoja

80 %

suurempi konversioprosentti

Tavoitteena näkyvyyden ja myynnin kasvu

Print & Refill on tulostamisen erikoiskauppa, joka tarjoaa monipuolisen valikoiman tulostinkasetteja, -laitteita ja oheismateriaaleja sekä tekee huoltoa, kopiointia ja painattamista. Vuonna 2020 toteutimme Print & Refillille uuden WooCommerce-verkkokaupan, jonka myyntiä ja näkyvyyttä keväällä kehitimme entisestään.

Print & Refillin uusi verkkokauppa oli jo saanut hyvin näkyvyyttä muutamilla suuren volyymin hakusanoilla. Tavoitteena oli kuitenkin lisätä verkkomyyntiä myös tulostuspalveluissa ja parantaa Google-näkyvyyttä myynnin kannalta olennaisilla avainsanoilla.

Verkkokaupan myynti – avainsanojen valinta

Kevään projektiin kuului hakukoneoptimointia, jossa kiinnitämme aina huomiota optimoitavien avainsanojen huolelliseen valintaan. Avainsanoja valittaessa tärkeää on, että:

  • Avainsanat ovat myynnin kannalta olennaisia, eli niitä käyttäessään kävijä saattaa olla jo ostoaikeissa
  • Kaupassa on tarjota avainsanaan vastaavia tuotteita tai palveluita
  • Avainsanoilla on riittävästi hakuvolyymia eli riittävä määrä Google-hakuja
  • Kilpailutilanne: mitä enemmän avainsanoihin löytyy jo hyvin optimoituja sisältöjä, sitä vaikeampi kärkeen on päästä

Kasvua verkkomyyntiin

Kun olemme kartoittaneet asiakkaamme hakukonenäkyvyyden nykytilanteen sekä tehneet avainsana-analyysin ja -suunnitelman, aloitamme hakukoneoptimoinnin sovituille avainsanoille.

Print & Refillille loimme uusia sivuja ja optimoimme olemassa olevia. Sen jälkeen, kun aloitimme projektin, 24 avainsanan sijoitukset ovat nousseet. Esimerkiksi aiemmin sijalla seitsemän ollut tuote on noussut sijalle kaksi, ja vuoden takaiseen verrattuna sivulle tulee 275 % enemmän kävijöitä Googlen kautta.

Kevään aikana uudet luomamme A4-tulosteisiin ja julisteiden tulostamiseen liittyvät sivut ovat nousseet myydyimmiksi tuotteiksi verkkokaupassa. Niiden kautta on tullut yksittäisiä sivuja tarkastellessa eniten tuloja toukokuun 2021 aikana.

Miten saada verkkokaupan myynti kasvuun?

Verkkokaupan myynti perustuu toimivalle, käyttäjäystävälliselle ja edustavalle verkkosivualustalle. Sen lisäksi, että kaupan tekniset määritteet, ulkoasu ja ohjauspolut ovat kunnossa, tulee kiinnittää huomiota siihen, että kohderyhmät löytävät kauppaan ja innostuvat tekemään ostoksen.

Hakukoneoptimointi on edullinen keino varmistaa näkyvyys, hankkia lisää kävijöitä ja kasvattaa myyntiä. Sillä voidaan saavuttaa pysyvästikin hyviä hakukonesijoituksia ja sitä kautta jatkuvaa kävijävirtaa.

Me Verkkovaraanissa olemme toteuttaneet lukuisia verkkosivustoja kuten verkkokauppoja sekä tehneet tuloksellista Google-optimointia. Autamme mielellämme teidänkin yritystänne rakentamaan toimivan, hakukoneoptimoidun ja tuloksia tekevän verkkokaupan. Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!