Hakukonenäkyvyys on kannattava investointi

Hakukonenäkyvyys on kannattava investointi

Hyvä hakukonenäkyvyys on kullan arvoista. Suosituimmassa hakukoneessa, Googlessa, tehdään globaalisti lähes 4 biljoonaa hakua päivittäin ja Suomessakin kymmeniä miljoonia joka päivä.

Kun kohdeyleisösi hakee tarjoamiasi tuotteita tai palveluita verkosta, haluat päätyä hakutulosten kärkeen. Näin voit varmistaa, että leijonanosa kävijöistä päätyy sinun sivuillesi. Ja jos tarjontasi vastaa hakuun, olet askeleen lähempänä myyntiä.

Lue, miten olemme saaneet kehitettyä asiakkaamme Tuholaistorjuntakeskuksen hakukonenäkyvyyden uusiin ulottuvuuksiin ja sen myötä vähintään tuplattua heidän myynnin.

Hakukoneoptimointi Google - hakukonenäkyvyys tuo tuloksia

Orgaaninen hakukonenäkyvyys

Orgaaninen hakukonenäkyvyys tarkoittaa näkyvyyttä, jota saadaan Googlessa ilman maksettua mainontaa. Käytännössä hyvään hakukonenäkyvyyteen johtaa hyvä SEO, johon vaikuttavat mm. niin tekninen ja sisällöllinen hakukoneystävällisyys kuin verkkopalvelun hyvä käyttökokemus.

Orgaanisen hakukonenäkyvyyden etu on se, että se ei vaadi työtuntien lisäksi muita kuluja, ja kerran tehty työ kantaa useimmiten hedelmää pitkälle tulevaisuuteen.

Hakutulossivun kolme ensimmäistä sijoitusta nappaavat noin 55 prosenttia kävijöistä ja niistä ensimmäinen sija peräti 28,5 %. Jos paalupaikalle pääsee liiketoiminnan kannalta olennaisilla, suuren volyymin hauilla, on selvää, että kävijämäärä ja myynti kasvavat.

Maksettu hakukonenäkyvyys

Maksettu hakukonenäkyvyys viittaa maksetulla mainonnalla saatuun näkyvyyteen. Google Adsillä luodaan mainoksia, jotka ilmestyvät kampanjatyypistä riippuen esimerkiksi Googlen hakusivulla ennen ja jälkeen orgaanisten tulosten (hakumainokset) tai vaikkapa YouTube-videon välissä (display- / videomainokset).

Maksettu mainontakin on usein tärkeä keino saada näkyvyyttä oikeille kohderyhmille, koska sillä voidaan päästä kärkeen niilläkin hakutermeillä, joilla hakukoneoptimoinnilla ei päästä. Maksettu mainonta myös tavoittaa heidät, jotka eivät selaa hakutulossivua mainoksia pidemmälle.

Paikallinen hakukonenäkyvyys - Google My Business

Paikallinen hakukonenäkyvyys

Yrityksen toimialasta riippuen myös paikallisella hakukonenäkyvyydellä voi olla suuri merkitys. Etenkin paikan päällä palvelevien yritysten kuten ravintoloiden ja kampaamoiden on tärkeää löytyä paikallisesta hakemistosta.

Google My Business on ilmainen työkalu, jolla näkyvyyttä voi helposti lisätä omalla toiminta-alueellaan. Se täydentää hakukoneoptimointia ja mainontaa ja varmistaa, että yrityksen tiedot löytyvät niille, jotka hakevat palvelua sijainnin perusteella.

Moninkertaisesti kävijöitä ja myyntiä

Tuholaistorjuntakeskukselle olemme tehneet digimarkkinointia reilun kahden vuoden ajan. Olemme saaneet yrityksen verkkosivujen kävijämäärän pysymään nousussa kuukaudesta toiseen.

Hakukoneoptimoinnin ansiosta orgaanisten kävijöiden määrä on kasvanut 436,2 % tammikuussa 2021 edellisvuoden vastaavaan aikaan verrattuna. Mainosbudjetista on voitu nipistää, ja kävijämäärä on silti kasvanut kokonaisuudessaan 60,4 % vastaavana aikana.

Yrityksen saamien, sähköpostitse tulleiden yhteydenottojen määrä on näkyvyyden kasvettua myös noussut. Kasvua on tullut vuoden aikana vähintään 176,5 %, ja todellisuudessa enemmänkin, sillä puhelinyhteydenotoista ei ole tarkkaa dataa. Kun yhteydenottoihin vastataan nopeasti ja tarjonta vastaa kävijän tarpeeseen, useimmat yhteydenotoista ovat myös konvertoituneet myynniksi.

Autamme sinuakin kasvamaan

Tarjoamme digimarkkinoinnin kehittämistä ja käytännön toteutusta niin kevyinä kuin laajempina projekteina.

Autamme varmistamaan, että palvelunne ovat helposti saatavilla ja löydettävissä oikeille kohderyhmille ja että matka sivuvierailusta kohti myyntiä on mahdollisimman jouheva.

Palvelumme voi sisältää esimerkiksi seuraavia aiheita:

  • Olemassa olevien sisältöjen hakukoneoptimointi tai uusien luominen ja optimointi
  • Mainoskampanjoiden pystytys ja optimointi
  • Sähköpostimarkkinointi ja somemarkkinointi
  • Markkinoinnin segmentointi ja automatisointi (kontaktilistat ja workflowt)
  • Kokonaisvaltaisen digimarkkinointisuunnitelman laatiminen
  • Projektin vaiheista raportointi ja koulutus