Tuholaistorjuntakeskuksen Google Ads -mainonnan kehittäminen sekä hakukoneseuranta

Hakukoneseurantaa ja -optimointia Tuholaistorjuntakeskukselle

Hakukoneoptimointi eli SEO on tärkeä osa verkossa toimivan yrityksen sisällöntuotantoa. Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan lyhykäisyydessään sitä, että verkkosivun sisältö pyritään optimoimaan halutuille termeille niin, että kun termeillä haetaan Googlessa, ilmestyy verkkosivu mahdollisimman korkealle hakutulosissa. Hakukoneseurannassa taas tarkastellaan sitä, miten hyvin verkkosivu menestyy hakutilastoissa erilaisilla hakusanoilla.

Hyvin optimoiduilla sivuilla on merkittävä vaikutus yrityksen näkyvyydelle ja sitä kautta esimerkiksi myynnille. Suomen rajojen sisälläkin tehdään jopa yli 30 miljoonaa Google-hakua päivittäin, joten hakukonenäkyvyyden kasvattaminen on onnistuessaan varsin tehokas ja myös edullinen (vain työtunnit maksavat) tapa kasvattaa liikevaihtoa.

Tuholaistorjuntakeskuksen hakukoneseuranta ja sivujen optimointi

Tuholaistorjuntakeskus on tuholaistorjunnan ammattilainen, joka häätää ei-toivotut vierailijat sekä kodeista että liiketiloista. Yritys tekee tuholaistorjuntaa pääkaupunkiseudulla ja franchising-yrittäjien kautta myös muualla Suomessa.

Tuholaistorjuntakeskuksen toive oli kehittää orgaanista hakukonenäkyvyyttä ja saada näin sivuilleen enemmän kävijöitä ja potentiaalisia asiakkaita. Verkkovaraani tekee yritykselle säännöllistä hakukonenäkyvyyden seurantaa ja raportointia sekä sivuston hakukoneoptimoinnin kehittämistä. Autamme yritystä vastaavasti myös maksetun näkyvyyden eli Google Ads -mainonnan kehittämisessä.

Hakukoneseurannan toimenpiteet

Tuholaistorjuntakeskuksen verkkosivujen hakukonenäkyvyyttä lähdimme tarkastelemaan tutkimalla sivujen löydettävyyttä eri hakutermeillä.

Analyysin avulla saamme selville muun muassa seuraavat seikat:

  • sivujen sijoitukset määritellyillä hakutermeillä (top 300)
  • eri termien hakuvolyymit (google.fi ja google.com)
  • muutokset hakukonesijoituksissa
  • parhaiten sijoittuneet muut sivustot (top 10)

Hakukoneoptimoinnilla saavutetut tulokset

Kun olemme analysoineet seurannan tiedot, raportoimme tuloksista yritykselle. Laadimme kehitysehdotukset siihen, miten eri sivujen sisältöä tulisi muokata, jotta ne saadaan korkeammalle hakukonesijalle. Hakukoneoptimoinnilla tavoitellaan sijoitusta kolmen parhaan joukossa. Mitä ylempänä hakulistauksessa sivu on, sitä todennäköisemmin sitä klikataan.

Sen jälkeen kun aloitimme seurannan, on Tuholaistorjuntakeskus saanut sivustonsa hakutuloksissa top 10:een 14 avainsanalla ja top 3:een neljällä avainsanalla. Peräti yhdeksällä hakutermillä sivut ovat nousseet lähtötilanteen >300 sijoituksesta 15 parhaimman joukkoon.

Digimarkkinoinnin palvelut Verkkovaraanilta

Me Verkkovaraanilla haluamme auttaa asiakkaita kokonaisvaltaisesti kaikissa verkkoviestinnän osa-alueissa. Tartumme niin pienempiin kuin suuriinkin verkkosivujen uudistusprojekteihin, suunnittelemme yritysilmeet ja autamme asiakasta tehostamaan markkinointiaan niin, että huolella tuotetut sisällöt ja tieto asiakkaan tuotteista tavoittaa toivotut yleisöt mahdollisimman laajasti.

Digimarkkinoinnin palveluihimme kuuluvat hakukoneseuranta ja hakukoneoptimoinnin ohjaus, hakusanamainonnan eli Google Ads -mainonnan kehittäminen, verkkoanalytiikka (Google Analytics) ja uutiskirjepalvelut.